söndag 2 december 2007

No1

Hej på er!
Egentligen borde jag börjat skriva det här i samma ögonblick jag bestämde mig för att spela in min debut-EP, men eftersom det beslutet och den inspelningen snarare växte fram än rörde sig från punkt a till punkt b i en jämn hastighet på en rak linje har jag inte riktigt kunnat bestämma mig för när, hur och varför jag egentligen skulle börja.
Så jag bestämde mig för denna måndagsmorgon, med världens längsta mening och av anledningen att jag idag ska skicka ut min pressrelease till Viktiga Människor.
Såklart har inte skivan kommit ännu, men det är väl sånt man får ta. Jag vet av egen erfarenhet vad man egentligen gör med skivor som dåliga band som vill spela skickar till en (man slänger dom!!).

I fredags hade jag min första spelning med det här projektet. Det gick bra men kändes lite ensamt på scenen. Jag är ju van att ha med min Herrorkester. Men jag antar att jag nu blir mer motiverad att publiken ska bli en del av bandet. Dock bestämde jag raskt att börja repa efter nyår så de kan följa med till vissa stopp på min februariturné.

Och alldeles nyss, såhär vid frukosten, fick jag en spelning på Blekingska på fredag. För er som inte är Lundabor är Blekingska Nationen kanske en av de mest kreddiga popscenerna i Skåne. Det känns bra men något obehagligt nervöst. Dansar jag verkligen tillräckligt snyggt? Jag skickade omedelbart ett meddelande till Lars, för det här kan jag nog inte göra själv.

Inga kommentarer: