lördag 3 januari 2009

En bra bit kvar



Sist av alla i världen har jag nu sett "Once", ni vet den där singer/songwritermusikalen.


Och jag dog lite. Den var så bra!! Den var som en irländsk Amelie från Montmartre med Rosie Thomas/Denison Witmer-soundtrack. Det allra bästa var när de spelade tillsammans första gången i musikaffären, och när de spelade in, det var så fantastiskt mitt i prick och jag vill bara att en sjukt talented skabbig halvgammal man ska be mig sjunga och spela piano på hans vansinnigt bra låtar.

Blev så inspirerad att jag gjorde Seaside Cottage Session nr 1. Jag spelade fel på en ton men jag tänker att ni har överseende med det. Och eftersom man inte kan ladda upp musik här får det bli ett filmklipp. Bilden är från mitt troligtvis enda jobb som kalenderflicka i Malmö Högskolas studentalmanacka. Foto: Sanna Strand

En bra bit kvar (Rosie cover)




1 kommentar:

lisa sa...

finaste på länge, du lyser upp min hemtentavecka