måndag 15 december 2008

Karlshamn calling

Ni har väl inte missat att jag har börjat jobba i Blekinge, närmare bestämt på Blekinge Upp, ett grymt projekt som tydligen ska hålla mig sysselsatt i lite drygt tre år. Jag undrar om jag kan stanna på ett och samma ställe så länge, men det får väl tiden utvisa.

Men misströsta inte! Bandet finns kvar i Skåne och vännerna och framför allt: klubbarna! Även om jag har haft fina stunder på Lorden (face it: Det heter inte Ågatan 12, inte Harrys, inte nåt annat, utan Lorden! Eller som vi säger på Karlshamnska: Laodän!) är det kanske inte den allra mest hippa crowden som hänger där. Så vi lär synas i Möllanvimlet framöver också.

Jag kommer sakna mitt jobb i Lund och speciellt Lasse. Fäladsgården är bäst på jorden som rimmar om man säger det på blekingska! Jag kommer sakna ÖTR som har varit ett andra hem i ett och ett halvt år. Men nu flyttar jag ut till havet och Conrad flyttar till en lösdrift och nu ska vi bli gamla ihop, typ.

Undrar hur länge det här håller...

Inga kommentarer: